BenchMatrix Solutions W.L.L Careers in Bahrain

Job Description

    Job Responsibilities

      • Define project scope

      • Plan, kick off, and execute projects

      • Gather, validate, and document business requirements

      • Monitor projects and write/publish weekly status reports

      • Control projects by identifying key challenges and pre-reporting risk areas

      • Manage client relationships

      • Ensure project delivery within scope

      • Perform QA of the product before deployment

      • Manage post-live support and clients’ customization requests

      • Monitor projects to ensure delivery within agreed timelines


    Required Skills

      • Leadership

      • Risk Management

      • Problem-solving skills

      • Team player

      • Good time-management skills

      • Excellent interpersonal and communication skills


    المسؤوليات الوظيفية




      • تحديد نطاق المشروع


      • تخطيط المشروع، بدء التنفيذ، وتنفيذه


      • جمع وتوثيق متطلبات الأعمال والتحقق منها


      • متابعة المشروع وكتابة ونشر تقارير الحالة الأسبوعية


      • التحكم في المشروع من خلال تحديد التحديات الرئيسية والإبلاغ المسبق عن مناطق المخاطر


      • إدارة العلاقة مع العملاء


      • متابعة تنفيذ المشروع ضمن النطاق المحدد


      • إجراء فحص جودة المنتج قبل إطلاقه


      • إدارة الدعم بعد الإطلاق وطلبات تخصيص العملاء


      • متابعة المشاريع لضمان التسليم ضمن الجدول الزمني المتفق عليه


    المهارات المطلوبة




      • القيادة


      • إدارة المخاطر


      • مهارات حل المشكلات


      • القدرة على العمل ضمن فريق


      • مهارات إدارة الوقت الجيدة


      • مهارات تواصل شخصية ومهنية ممتازة

Additional Info

Location: , Bahrain

Job Title: Business Analyst

Post Date: 2025-11-19

Valid Until: 2026-2-19

Salary:

Job Type: Full-time

Job Responsibilities Define project scope Plan, kick off, and execute projects Gather, validate, and document business requirements Monitor projects and write/publish weekly status reports Control projects by identifying key challenges and pre-reporting risk areas Manage client relationships Ensure project delivery within scope Perform QA of the product before deployment Manage post-live support and clients’ customization requests Monitor projects to ensure delivery within agreed timelines Required Skills Leadership Risk Management Problem-solving skills Team player Good time-management skills Excellent interpersonal and communication skills 📌 النسخة العربية (مع عناوين جانبية) المسؤوليات الوظيفية تحديد نطاق المشروع تخطيط المشروع، بدء التنفيذ، وتنفيذه جمع وتوثيق متطلبات الأعمال والتحقق منها متابعة المشروع وكتابة ونشر تقارير الحالة الأسبوعية التحكم في المشروع من خلال تحديد التحديات الرئيسية والإبلاغ المسبق عن مناطق المخاطر إدارة العلاقة مع العملاء متابعة تنفيذ المشروع ضمن النطاق المحدد إجراء فحص جودة المنتج قبل إطلاقه إدارة الدعم بعد الإطلاق وطلبات تخصيص العملاء متابعة المشاريع لضمان التسليم ضمن الجدول الزمني المتفق عليه المهارات المطلوبة القيادة إدارة المخاطر مهارات حل المشكلات القدرة على العمل ضمن فريق مهارات إدارة الوقت الجيدة مهارات تواصل شخصية ومهنية ممتازة

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة