BNP Paribas Careers in Bahrain

Job Description

  • Arrange all interviews and ensure all feedback is received.

  • Manage and organize the recruitment process through the B Welcome tool.

  • Assist with general administration tasks.

  • Maintain new employees’ files.

  • Send first-day emails to new joiners (manuals and forms).

  • Assist with graduates, job shadowing, and internship programs.

  • Liaise with location HRBPs, Office Manager, and other departments such as Admin and Travel Desk to arrange relocation assistance including work/entry permits for new joiners or transfers.

Skills and Competencies

  • Excellent communication skills in Arabic and English.

  • Fresh graduate holding a Business Management or HR degree.

  • Previous experience in HR is preferred.

  • Attention to detail.

  • Professional and reliable.

  • Ability to maintain strict confidentiality.

المسؤوليات

  • ترتيب جميع المقابلات والتأكد من استلام جميع الملاحظات.

  • إدارة وتنظيم عملية التوظيف عبر نظام B Welcome.

  • المساعدة في المهام الإدارية العامة.

  • المحافظة على ملفات الموظفين الجدد.

  • إرسال رسائل اليوم الأول للمنضمين الجدد (الكتيبات والنماذج).

  • المساعدة في برامج الخريجين والتظليل الوظيفي وبرامج التدريب.

  • التنسيق مع شركاء الموارد البشرية ومدير المكتب والأقسام الأخرى مثل الإدارة وخدمات السفر لترتيب المساعدة في الانتقال بما يشمل تصاريح العمل والدخول للمنضمين الجدد أو المنقولين.

المهارات والكفاءات

  • مهارات ممتازة في التواصل باللغتين العربية والإنجليزية.

  • خريج جديد حاصل على شهادة في إدارة الأعمال أو الموارد البشرية.

  • يفضل وجود خبرة سابقة في مجال الموارد البشرية.

  • الاهتمام بالتفاصيل.

  • الاحترافية والاعتمادية.

  • القدرة على الحفاظ على السرية التامة.



Additional Info

Location: manama, Bahrain

Job Title: Trainee - 6-month Internship

Post Date: 2025-11-24

Valid Until: 2026-03-24

Salary: BHD

Job Type: Full-time

Arrange all interviews and ensure all feedback is received. Manage and organize the recruitment process through the B Welcome tool. Assist with general administration tasks. Maintain new employees’ files. Send first-day emails to new joiners (manuals and forms). Assist with graduates, job shadowing, and internship programs. Liaise with location HRBPs, Office Manager, and other departments such as Admin and Travel Desk to arrange relocation assistance including work/entry permits for new joiners or transfers. Skills and Competencies Excellent communication skills in Arabic and English. Fresh graduate holding a Business Management or HR degree. Previous experience in HR is preferred. Attention to detail. Professional and reliable. Ability to maintain strict confidentiality. النص العربي المسؤوليات ترتيب جميع المقابلات والتأكد من استلام جميع الملاحظات. إدارة وتنظيم عملية التوظيف عبر نظام B Welcome. المساعدة في المهام الإدارية العامة. المحافظة على ملفات الموظفين الجدد. إرسال رسائل اليوم الأول للمنضمين الجدد (الكتيبات والنماذج). المساعدة في برامج الخريجين والتظليل الوظيفي وبرامج التدريب. التنسيق مع شركاء الموارد البشرية ومدير المكتب والأقسام الأخرى مثل الإدارة وخدمات السفر لترتيب المساعدة في الانتقال بما يشمل تصاريح العمل والدخول للمنضمين الجدد أو المنقولين. المهارات والكفاءات مهارات ممتازة في التواصل باللغتين العربية والإنجليزية. خريج جديد حاصل على شهادة في إدارة الأعمال أو الموارد البشرية. يفضل وجود خبرة سابقة في مجال الموارد البشرية. الاهتمام بالتفاصيل. الاحترافية والاعتمادية. القدرة على الحفاظ على السرية التامة.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة