RCSI Medical University of Bahrain Careers in Bahrain

Job Description

    Key Responsibilities & Duties

    Daily Operations & Support

    • Support the Careers Lead in coordinating day-to-day operations.

    • Assist in planning and scheduling activities, programs, and guest speakers.

    • Provide basic career information and guidance to students and graduates.

    • Manage projects and programs as directed by the Careers Lead.

    • Liaise with the Careers Lead to organize gatherings, talks, and events.

    Reporting & Documentation

    • Support the Careers Lead in preparing periodic reports and analyses for senior management.

    • Maintain and update the Zoho database with student information.

    • Prepare letters, forms, and documents as requested.

    • Regularly update the Careers Guidance page on the VLE with relevant information.

    Promotional Materials & Event Support

    • Prepare print and electronic materials to publicize career services, resources, and speaker programs.

    • Organize, file, and display printed career guidance materials.

    • Use software packages (Microsoft Word, Outlook, PowerPoint, Excel) for correspondence, presentations, records, and spreadsheets.

    • Book rooms and conference facilities for career events.

    • Manage expenses, raise Purchase Orders, and pay vendors or contractors as needed.

    Travel & Development Support

    • Liaise with colleagues, students, and alumni to book travel and accommodation for career events.

    • Participate in training and development programs as required.

    • Represent the department/RCSI Bahrain professionally at all times.

    • Perform miscellaneous job-related duties as assigned.

    المسؤوليات والمهام الرئيسية

    العمليات اليومية والدعم



    • دعم قائد قسم التوظيف في تنسيق العمليات اليومية.


    • المساعدة في تخطيط وجدولة الأنشطة، البرامج، والمتحدثين الضيوف.


    • تقديم المعلومات الأساسية والمساعدة المهنية للطلاب والخريجين.


    • إدارة المشاريع والبرامج حسب توجيهات قائد التوظيف.


    • التواصل مع قائد التوظيف لتنظيم اللقاءات، المحاضرات، والفعاليات.

    التقارير والوثائق



    • دعم قائد التوظيف في إعداد التقارير الدورية والتحليلات للإدارة العليا.


    • الحفاظ على قاعدة بيانات Zoho وتحديث معلومات الطلاب عند الحاجة.


    • إعداد الرسائل والنماذج والمستندات حسب الطلب.


    • تحديث صفحة التوجيه المهني على منصة التعلم الإلكتروني VLE بانتظام بأحدث المعلومات.

    المواد الترويجية ودعم الفعاليات



    • إعداد المواد المطبوعة والإلكترونية للترويج لخدمات التوظيف والموارد وبرامج المتحدثين.


    • تنظيم وحفظ وعرض المواد التوجيهية المهنية المطبوعة.


    • استخدام برامج الحاسوب (Microsoft Word, Outlook, PowerPoint, Excel) لإنتاج المراسلات والعروض التقديمية والسجلات والجداول.


    • حجز الغرف ومرافق المؤتمرات للفعاليات المهنية

Additional Info

Location: Muharraq Governorate, Muharraq, Bahrain

Job Title: Careers Coordinator

Post Date: 2025-11-9

Valid Until: 2026-2-9

Salary: BHD

Job Type: Full-time

Key Responsibilities & Duties Daily Operations & Support Support the Careers Lead in coordinating day-to-day operations. Assist in planning and scheduling activities, programs, and guest speakers. Provide basic career information and guidance to students and graduates. Manage projects and programs as directed by the Careers Lead. Liaise with the Careers Lead to organize gatherings, talks, and events. Reporting & Documentation Support the Careers Lead in preparing periodic reports and analyses for senior management. Maintain and update the Zoho database with student information. Prepare letters, forms, and documents as requested. Regularly update the Careers Guidance page on the VLE with relevant information. Promotional Materials & Event Support Prepare print and electronic materials to publicize career services, resources, and speaker programs. Organize, file, and display printed career guidance materials. Use software packages (Microsoft Word, Outlook, PowerPoint, Excel) for correspondence, presentations, records, and spreadsheets. Book rooms and conference facilities for career events. Manage expenses, raise Purchase Orders, and pay vendors or contractors as needed. Travel & Development Support Liaise with colleagues, students, and alumni to book travel and accommodation for career events. Participate in training and development programs as required. Represent the department/RCSI Bahrain professionally at all times. Perform miscellaneous job-related duties as assigned. النسخة العربية المسؤوليات والمهام الرئيسية العمليات اليومية والدعم دعم قائد قسم التوظيف في تنسيق العمليات اليومية. المساعدة في تخطيط وجدولة الأنشطة، البرامج، والمتحدثين الضيوف. تقديم المعلومات الأساسية والمساعدة المهنية للطلاب والخريجين. إدارة المشاريع والبرامج حسب توجيهات قائد التوظيف. التواصل مع قائد التوظيف لتنظيم اللقاءات، المحاضرات، والفعاليات. التقارير والوثائق دعم قائد التوظيف في إعداد التقارير الدورية والتحليلات للإدارة العليا. الحفاظ على قاعدة بيانات Zoho وتحديث معلومات الطلاب عند الحاجة. إعداد الرسائل والنماذج والمستندات حسب الطلب. تحديث صفحة التوجيه المهني على منصة التعلم الإلكتروني VLE بانتظام بأحدث المعلومات. المواد الترويجية ودعم الفعاليات إعداد المواد المطبوعة والإلكترونية للترويج لخدمات التوظيف والموارد وبرامج المتحدثين. تنظيم وحفظ وعرض المواد التوجيهية المهنية المطبوعة. استخدام برامج الحاسوب (Microsoft Word, Outlook, PowerPoint, Excel) لإنتاج المراسلات والعروض التقديمية والسجلات والجداول. حجز الغرف ومرافق المؤتمرات للفعاليات المهنية

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة